Oppgave: Søndag 24. mars
- Kategori: Oppgaver
- Skrevet av Thorbjørn Skaug
Det er søndag (24. mars), og det er tid for en ny oppgave.
Her er det HVIT i trekket, som vinner.
rolf.livendahl-at- gmail.com
sms 97687051 for forfall
Husk fremmøte kl 1830.
Det er søndag (24. mars), og det er tid for en ny oppgave.
Her er det HVIT i trekket, som vinner.
pexles.com
Her er lørdagens oppgave, og illustrasjonen kan gi en viss indikasjon på hva dette dreier seg om.
Vel, det som det ellers er viktig å merke seg her er at det er sort i trekket, og som vinner.
Altså, én gang til: SORT i trekket, og vinner.
Fredagens oppgave vurderer jeg på følgende vis:
Ikke alt for vanskelig, men svært så instruktiv (i hvert fall for meg).
Det er HVIT i trekket, og som skal vinne.
cbc.ca
Her er det hvit i trekket.
"En opplagt remis" vil kanskje mange bakspillere si, eller tenke.
Imidlertid, sjakken byr som kjent på en rekke overraskelser. Og dette skal hvit vinne. Men hvordan ?
Det er altså HVIT i trekket.
moodurian.blogspot.com
Her ser vi Tal i aksjon. Han har nettopp spilt den sorte dronningen til f6, og han tvinger dermed hvit til å slå.
Spørsmålet er: Hvordan vinner Tal dette ?
Det er selvfølgelig HVIT i trekket.
Men hvordan vinner Tal dette ?